The Doubtful Sound Overnight Cruise

4 februari 2019 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

Jullie moesten even op een verslagje wachten want op de boot was er geen WiFi.

Wel heerlijk rustig.  zondag 3 februari de koffer weer gepakt. Nog een ochtendwandelingetje gemaakt  en toen op weg  naar  Manapouri.  Een ritje van 20 km. Waar we een korte boottocht van 50 minuten maken over Lake Manapouri dan nog een ritje  van een uur over de Wilmot Pass naar de Deep Cove waar de boot ligt. We hadden een gezellige buschauffeuse “ Jill” leuke gezellige potige tante. Onderweg maakte ze er nog een uitje van. Liet ons mooie uitzichten zien.  Eenmaal op de boot de “de Fiordland Navigator “begon de cruise. Wat een prachtige tocht. Het weer werkte mee en een super crew aan boord. De verzorging en het eten waren top. Mooie hutten met eigen douche en toilet.

We voeren door de fjorden naar de Tasman zee.  Zie de foto’s die spreken voor zich.

Dinsdag 4 februari ‘ s morgens half 7 de wekker . Douchen en ontbijten.

Daarna teruggevaren naar de haven. Voor de nacht had de kapitein aangelegd ergens in een baai. Om 10.00 uur weer richting Manapouri met bus en boot.

Het is wederom mooi weer, vanmorgen vroeg nog wat  bewolking maar nu de zon.

Van Manapouri uit gaan we naar Wanaka. Dat is weer een pittige rit van ruim 300 km

Morgen staat de Siberia Wilderness Adventure op het programma

Enerverende dagen. Verslag volgt.