de Maori’s

20 februari 2019 - Hamurana, Nieuw-Zeeland

Om half 10 opgehaald door Wikitoria voor de Maori day tour. Eerst zijn we op bezoek geweest in een traditioneel Maori dorp. Met hotpools midden in het dorpje waar je gewoon op kunt koken zo heet zijn ze. Ze heeft super veel vertelt over de Maori’s en hoe ze hier gekomen zijn. Oorspronkelijk komen deze van Hawaï. In het centrum van hun dorp liggen de voorouders begraven. Na bezoek aan het dorp zijn we koffie gaan drinken in een super tentje.

Daarna rondrit door een deel van Rotorua waar veel Maori‘s wonen langs de kust.Door naar de Okere Falls. Geweldig, daar werd gerafft spectaculair gezicht. Volgens Wikitoria is dit de hoogste waterval in de wereld waardoor de rafts naar beneden komen. Ook heeft ze ons meegenomen voor een wandeling door het bos. Uitleg gegeven over diverse kruiden en bladeren hoe we dit kunnen gebruiken. ( later vonden we dit terug op ons bord tijdens de lunch en kregen we kruidenthee te drinken)

We hebben een heerlijke lunch gehad, bereid naar een Maori’s recept.  Aan Lake Morea.

Na de lunch zijn we naar zwavelbaden in Whakatane geweest. Wat een meur en het water zag er niet fris uit. Maar de temperatuur was heerlijk 37 gr De mannen zijn nog in een koud dompelbad geweest. Brr maar ze vonden het heerlijk.

Het douchen erna was eigenlijk lekkerder👍👍 Maar ja als je hier bent moet je ook dit meegemaakt hebben. Het was wederom een dag om niet te vergeten.

Na het gebadder heeft Wikitoria ons terug gebracht naar de B & B en afscheid van ons genomen volgens Maori gebruik  neus en voorhoofd tegen elkaar aan wrijven.

Nu buiten zitten aan een 🍺🍺🥂 mooie dag weer gehad 26 gr. Morgen schijnt het te veranderen. Dan gaan we naar Te Puia voor een Maori show hier 10 minuten vandaan en daarna naar Wai-O-Tapu Een vulkanische vallei hier 30 km vandaan.

1. Robert:
    20 februari 2019
    Wat een feestje toch elke dag weer.
  2. Marja:
    Zeker Robert
    En alleen maar genieten van mooie dingen zien en het heerlijke weer
    😘 mam
  3. Simone:
    20 februari 2019
    Slaap lekker en veel plezier morgen weer